אחת מאבני היסוד של כל עסק מצליח היא כמובן יצירת מחזור קבוע של לקוחות חדשים. לכן, בראש ובראשונה, כל בעל עסק צריך לדאוג ליצירת "משפך" שיווקי אשר יספק זרימה קבועה של אנשים שמתעניינים במוצר/השירות שלו.

ישנם מקצועות שלשירות שלהם יש ביקוש קבוע (בעיקר בתחום התמיכה והתיקונים) ויש מקצועות – בדיוק כמו המקצוע שלכם – שבמרבית המקרים השירות הניתן הוא חד פעמי. אנשים, בממוצע, משפצים את ביתם אחת ל-7 עד שמונה שנים ואילו בניית בית היא על פי רוב פרויקט של פעם בחיים.

לכן, המשימה העיקרית שלכם היא למצוא דרך/שיטה שבאופן קבוע תספק לכם רשימה של לקוחות פוטנציאלים חדשים. או במילים אחרות – זהו הישג נפלא אם תצליחו למשוך הרבה גולשים חדשים לאתר שלכם, אבל זה יהיה מעולה אם תצליחו לגרום להם להשאיר שם מספר טלפון או כתובת אימייל, או במילים אחרות "לידים" שיאפשרו לכם לחזור אליהם עם הצעה מפתה במיוחד.

פרסום ממומן: פייסבוק, גוגל אדוורדס, האוטבריין וכדומה 

היתרון הגדול ביותר של הפרסום הממומן, בכל ערוץ שתבחרו, הוא העלויות הנמוכות בהשוואה לפרסום המסורתי. אך מתוך היתרון נובע גם החיסרון – כמעט כל נותן שירות מפרסם בערוצים האלו ולכן התחרות בזירה הזו היא קשה ואפילו אכזרית. בעלי עסקים רבים מרגישים שבכל חודש הם זורקים כסף בלי שאפילו פנייה אחת תגיע אליהם.

אבל, למרות הפסימיות – יש מודעות שעובדות טוב יותר מאחרות ויש עסקים שעושים חייל בזכות אותן מודעות. הסוד טמון ב: הבנה מעמיקה של ערוץ הפרסום עמו בחרתם לעבוד, חשיבה יצירתית ששוברת את המוסכמות ובעיקר ביכולת – לנסות ולטעות, לשנות ואז שוב לנסות ולטעות עד שתגיעו למודעה שתייצר לכם אם לא הכנסה חדשה, אז לפחות "לידים" איכותיים.

יצירת שיתופי פעולה

יצירת שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע שנותנים שירותים משלימים לקהל היעד שלכם, היא אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים. כל זאת בתנאי ששיתוף הפעולה יהיה מבוסס על אמון, הערכה מקצועית ושכל צד ירוויח ממנו משהו (וזה לא בהכרח רווח כספי).

במקרה שלכם שיתוף פעולה עם: מתווכים, קבלנים, יצרני רהיטים וכדומה יכול להוביל לשגשוג של שני העסקים.

כאשר אתם בוחרים את הגורם שעמו אתם רוצים ליצור שיתוף פעולה, הקפידו לבחור באיש מקצוע אמין שייתן שירות טוב ללקוחות שלכם, בדיוק כפי שאתם הייתם נותנים ללקוחות שלו.

מידע תמורת פרטים

בוודאי שמעתם יותר מפעם אחת את המשפט "אין ארוחות חינם" ואם נעדכן את המשפט לרוח של ימינו "אין לידים חינם". אנשים לא ישאירו את כתובת האימייל שלהם אצלכם (שלא לדבר על מספר טלפון) אם הם לא יקבלו משהו שווה בתמורה.

כשמדברים על משהו "שווה" לא מדובר על מבצעים והנחות, משום שבמקרה של שירותי עיצוב ותכנון – מבצעים והנחות פעמים רבות יכולים לפגוע בתדמית. אפשר למשל לתת "מידע" שבאמת יהפוך את החיים של אחרים לקלים יותר, לפחות בכל הנוגע לפרויקט העיצוב/השיפוץ/הבנייה שעומד בפניהם.

ה"מידע" יכול להיות מאמר אינפורמטיבי שיילמד אותם, צעד אחר צעד, כיצד לתכנן את התקציב שלהם בחכמה, והוא גם יכול להיות ספר דיגיטלי שמסביר להם את כללי העיצוב.

ושוב התנאי להצלחת "מוצרי המידע" האלו טמון ביכולת שלכם לספק משהו שאין לאף אחד אחר.

בנוסף למה שציינתי כאן, יש עוד דרכים רבות להשגת לידים של לקוחות פוטנציאליים כמו: מתן הרצאות, יצירת סדנאות, מתן חסות לאירועים מקומיים, נוכחות חזקה ברשתות החברתיות ועוד…

גם כאן, ההצלחה (אלא מה?) טמונה במציאת השיטה האפקטיבית ביותר עבורכם, שיפור בלתי פוסק של השיטה והתמדה.

כתבה: שירה רייז משולם