תוכנית בנייה על שולחן

הצלחת האינטרנט ככלי שיווקי טמונה בעיקר בכך שאפשר להגיע לקהל יעד מפולח היטב בכמעט כלום כסף (לפחות בהשוואה לפרסום מהדור הישן). אך דווקא משום שהשיווק באינטרנט נגיש לכל אחד, משיכת תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי הופכת למשימה מאתגרת במיוחד.

אלו הן הבשורות הרעות, אך הבשורות המנחמות הן שדווקא לכם – האדריכלים ומעצבי הפנים יש יתרון גדול על פני שאר נותני השירות למיניהם – והיתרון שלכם הוא כמובן היתרון החזותי, אתם יכולים להמחיש את הרעיונות, הייחודיות והיצירתיות שלכם באמצעות תמונות.

לצלם, לצלם ולצלם

סלון

לכן הטיפ הראשון והחשוב מכול הוא לתעד כל פרויקט שאתם מעורבים בו. נכון ההוצאה הכספית על צילום אדריכלי מקצועי היא גבוהה, אך משום שתוכלו להשתמש בתמונות יותר מפעם אחת (באתר, בדף הפייסבוק, בכתבות בארץ, בכתבות בחו"ל, בטוויטר, באינסטגרם) אפשר לומר שזאת הוצאה משתלמת ביותר.

השתדלו גם לצלם תמונות של "לפני" הפרויקט ואם אפשר צלמו גם את העבודה בשטח. מניסיון, הגולשים אוהבים לראות כיצד הבית/הדירה/החדר נראו לפני, וכמה נפלא הם נראים לאחר שנגעתם בהם במגע הקסם הייחודי שלכם.

בניגוד לתמונות מסיום הפרויקט, את תמונות ה"לפני" וה"תוך כדי" תוכלו בהחלט לצלם מהסמארטפון שלכם.

ספרו את הסיפור של הפרויקט שלכם

אייקונים

עכשיו כשיש לכם תמונות נהדרות של הפרויקט, מלבד הפצתן בכל הרשתות החברתיות (אבל בכל הרשתות החברתיות), אתם יכולים להפוך אותן לסיפור מרתק (אם תצליחו לתבל את הסיפור במעט דרמה ואפילו בקורטוב של מתח הצלחתו מובטחת). פרטים כמו: איך פגשתם את הלקוחות, מה התבקשתם לעשות, עם אלו אתגרים התמודדתם… יכולים להפוך לסיפור שהלקוחות הפוטנציאלים יזדהו עמו.

אחד מהאמצעים שיאפשרו לכם להיות אוטנטיים הוא לתעד בכתב את התהליך כולל: הפגישות עם הלקוחות, הביקורים בשטח ואפילו את החיפוש אחר החומרים המתאימים ואת השיחות עם הספקים. כך שכאשר הפרויקט יסתיים כל הפרטים ה"עסיסיים" יהיו בהישג ידכם.

את התוכן המיוחד הזה אתם יכולים להעלות באופן כרונולוגי בבלוג באתרכם או באתר חיצוני. אתם יכולים גם להפוך את התוכן לכתבה ולהציע אותה לאחד מהאתרים העוסקים בעיצוב ובאדריכלות (בדרך כלל יש עדיפות לכתבות מוכנות בתנאי שהן כתובות היטב). תוכלו אפילו לתרגם את הכתבה לאנגלית ולהעלות אותה באחד האתרים בחו"ל (פרסום בחו"ל אף פעם לא הזיק לאף אחד).

השיגו כמה שיותר "לידים" עדכניים מלקוחות פוטנציאליים

מחשב נייד

אם אינכם יודעים מהו "ליד" כנראה שנרדמתם בשיעורי השיווק האחרונים ובהחלט הגיע הזמן להתעורר. "ליד" הוא בעצם פרטי יצירת קשר עם לקוח פוטנציאלי. בדרך כלל מדובר על כתובת האימייל של הלקוח.
מספר טלפון נחשב לאפשרות טובה יותר אך בנוסף לעובדה שקשה יותר להשיגו, לרבים מאנשי המקצוע קשה גם לבצע "שיחה קרה" עם אדם שאינו מכיר או זוכר אתכם. זו הסיבה שהשגת כתובת אימייל של לקוח פוטנציאלי היא פעמים רבות האופציה הנוחה יותר.

את כתובת האימייל ניתן להשיג בעשרות דרכים חוקיות ונחמדות כגון: הרשמה לניוזלטר שלכם, הורדת מדריך דיגיטלי שכתבתם, השתתפות ב"וובינר" שאתם מעבירים, רישום להרצאה, או רישום לתחרות שיזמתם.

בכל הדרכים שציינתי לעיל, חשוב שתזכרו לתת ערך מוסף ללקוחותיכם, כלומר שהניוזלטר יכיל כתבות שהלקוחות שלכם ייהנו לקרוא או שהמדריך הדיגיטלי יילמד אותם משהו חדש, או שההשתתפות של הלקוחות הפוטנציאליים בוויבינר תעזור להם להגיע להחלטות הנכונות וכדומה.

אין גבול ליצירתיות בכל הנוגע לרעיונות השיווק, כאשר המפתח להצלחה בשיווק הוא לדעת מי הוא בדיוק קהל היעד שלכם, להבין מה הופך אתכם לשונים מאחרים ולהשתמש בשתי התובנות האלו לאורך כל מאמצי השיווק שלכם.

ואל תשכחו, שיווק הוא תהליך שמטרתו לעורר אמון בלקוחות פוטנציאליים משום שהאמון הוא זה שיגרום להם בסופו של דבר לבחור בכם, לכן אל תצפו לתוצאות מידיות, אלא התמידו בדרך שבה בחרתם לשווק את עצמכם.

בהצלחה.

כתבה: שירה רייז משולם