עידן סבן ודניאלה סבן

את הקריירה שלו בתחום עיצוב הפנים עידן סבן, מסטודיו "סבן דיז'יין", התחיל דווקא כמנהל חנות בגדים – בנוסף למשימות הניהול השוטף הוא גילה שהוא אוהב מאוד לעצב מחדש את החנויות. מהר מאוד ההנהלה זיהתה את הפוטנציאל העיצובי ועידן מונה לתפקיד – Visual Merchandiser. "יום אחד כשעיצבתי את אחת החנויות, המנהלת אמרה לי: 'אתה חייב ללכת ללמוד עיצוב פנים'. באותו רגע ידעתי שזה הכיוון הנכון עבורי".

על השותפות עם דניאלה סבן

"דניאלה היא דודה שלי, היא מעצבת פנים כבר 25 שנה. לפני כשבע שנים דניאלה קיבלה פרויקט של עיצוב חנות פרחים, היא שאלה אותי אם אני רוצה להצטרף לפרויקט ואני הסכמתי. מיד ראינו שאנחנו עובדים נהדר יחד והחלטנו לצאת לדרך משותפת".

"דניאלה ואני מתווכחים המון, אבל בסוף אנחנו תמיד מסכימים על הפתרון הנכון ביותר. אני חושב שהעובדה שאנחנו לא תמיד רואים דברים עין בעין, היא היתרון שלנו – והלקוחות נהנים ממנו מאוד. לפעמים, דניאלה מצביעה על דברים שלא חשבתי עליהם קודם לכן, ולפעמים הכיוונים החדשים מגיעים ממני".

על הלקוחות

"דניאלה ואני עוסקים בעיצוב פנים של דירות יוקרה ובתים פרטיים. אנחנו אוהבים מאוד את סגנון העיצוב המודרני ואני חושב שבנישה הזו יצרנו שפה ייחודית לנו. רוב הלקוחות מגיעים אלינו מכיוון שהם ראו פרויקטים אחרים שעשינו. אפשר לומר שלקוחות מרוצים הם הגוגל שלנו".

"בפגישה הראשונה אנחנו מבררים עם הלקוחות מהם הצרכים שלהם. בדרך כלל, כבר בסיבוב הראשון או בהסתכלות על התכנית יש לנו מושג איך אנחנו רוצים שעיצוב הפנים ייראה – בהתאם לגודל ולחלוקת החללים, ובהתאם לצרכים ולבקשות של הדיירים… מובן שתוך כדי תהליך יש שינויים שמשפרים ומדייקים יותר את המראה של הדירה או הבית".

על העיצוב ועל החומרים

"אצלנו העיצוב של הרהיטים הוא תמיד Custom made. בזכות העובדה שדניאלה הגיעה מתחום עיצוב הרהיטים, היא מכירה את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום:רפדים, נגרים, אמני ברזל ונירוסטה… אנחנו נותנים להם שרטוט, מידות וחומרים והם מבצעים".

"כשאנחנו בוחרים לעבוד עם חומרים מסוימים אלו חומרים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים שלנו בנוגע לאיכות וליופי. אנחנו בוחרים לעבוד עם ספקים מצוינים, כמו חב' זהבי עצמון שמלבד האיכות של החיפויים והריצופים שהם מוכרים, יודעים גם לתת שירות מקצועי ולווי צמוד".

על הפרויקט האחרון

"מדובר במשפחה שיש לה שלושה ילדים שבקשו להפוך את דירת הקבלן, במגדל יוקרה בראשון לציון, לדירה שמתאימה יותר לאופי ולסגנון החיים שלהם".

סלון

מטבח

"המטבח היה קטן מאוד ולא היה מקום לפינת אוכל נוחה. כדי להרחיב את המטבח שברנו קירות ותכננו מערכת של ארונות גבוהים שנטמעת בתוך נישה שבנינו במיוחד לשם כך. הצבע השולט במטבח הוא לבן שיוצר עיצוב אלגנטי ונקי".

מטבח

מטבח

חדר הורים וחדר אמבטיה

"מכיוון שכל חדר ההורים עשוי מקירות זכוכית היקפיים, הוספנו וילונות שמגיעים מהתקרה עד הרצפה. במרכז חדר ההורים ישנה מיטה בעלת ראש גבוה שמוסיפה יוקרה ונוחות לחדר השינה. את הרצפה כיסינו בפרקט – בחדר ההורים וגם בחדרי הילדים. בחדר האמבטיה השתמשנו באריחי 'קוקוס' שמעניקים לו תחושה של חמימות מפנקת".

חדר שינה

חדר רחצה

חדר רחצה

סלון

"בסלון השתמשנו באריחי ריצוף מיוחדים שגודלם 90 על 45 ס"מ. הריהוט נתפר במיוחד לפי מידות הבית והטעם של הלקוחות. בבחירת הבדים הכהים התייחסנו לעובדה שהילדים מבלים זמן רב בסלון ובפעמים רבות הם נמצאים לבד משום שההורים עובדים עד מאוחר".

"כדי ליצור אשליה של חלל גדול יותר בחרנו בתאורה שקועה בסלון. השולחן בסלון הוא שולחן עגול עשוי מברזל שחור ועליו זכוכית שקופה – להשלמת המראה המאוורר".

סלון

פינת אוכל

* צילום: ניצן הפנר

על העתיד

"החלום של דניאלה ושלי הוא לעצב דירות ובתים פרטיים גם באירופה".

לפרויקטים נוספים של עידן ודניאלה סבן אתם מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק של סטודיו סבן דיזיין.