אחוזה

אז מה כדורגלנים מפורסמים רוצים בכול הנוגע לביתם?

רק שני דברים – פרטיות ופינוק.

ובעצם עוד דבר אחד – שכולם יוכלו לראות עד כמה שהם "מעושרים".

נראה שבתכנון "בית Hמשרד האדריכלים הספרדי ABIBOO  הצליח במשימתו. הווילה המשתרעת על פני 40,000 מ"ר שתוכננו בניצוחו של האדריכל Alfredo Munoz-herrero, ממוקמת באזור יוקרתי במדריד בצמוד למסלול גולף יוקרתי.

שטח המגורים של הבית הוא 14,000 מ"ר, ולטענת האדריכלים הספרדיים כל חלל וחלל בו מעניקים מענה פונקציונאלי לצרכים המגוונים של כדורגלן בינלאומי ידוע, שכמו ספורטאים רבים בחר להישאר בעילום שם.

אחד המאפיינים הבולטים של הבית הוא הגיאומטריה השונה של החללים והבידול בחומרים שמהם עשויה המעטפת החיצונית. ממבט על ניתן לראות את המשחק נטול ההיררכיה בין הגבהים השונים של הקומות, וכן את הניגודיות החזקה הנוצרת בין ה: בטון חשוף, טיח סטוקו (היוצר תחושה של שיש), והזכוכית שלה שני תפקידים עיקריים: חיבור בין פנים המבנה לבין המרחבים שסביבו והכנסת שפע של אור טבעי לתוך המבנה.

קומת הקרקע משופעת בחצרות פנימיות רבות שנותנות אשליה של בית גדול יותר מכפי שהוא. הקומה כוללת חלל עבודה מרווח, חדרי אורחים ואזור משחק לילדים. בקומת המרתף ישנם: חדר מדיטציה, חדר כושר וחדר ספא.

גם בווילה הזו כמו באחוזה המפוארת של מסי שתוכננה על ידי הארכיטקט הספרדי המפורסם לואיס דה גאירדו, שידוע בבניית מבנים אקולוגים –  החומרים שמשמשים לבניית המבנה הם ידידותיים לסביבה. כמו כן, בעזרת החצרות הפנימיות ומקוואות המים, המבנה יוצר מיקרו-אקלים מיוחד המאפשר יישום של אסטרטגיות טבעיות לאוורור וחימום.

מה שנותר לנו הוא קודם כל לשמוח על כך שגם כדורגלנים ושאר מפורסמים בונים מבנים ידידותיים לסביבה, וגם לאחל לאותו כדורגלן מסתורי שהוא בניגוד למסי יצליח לשמור על הונו וגם על אחוזתו החדשה למשך שנים רבות…

קרדיט תמונות: Joao Morgado