פינת אוכל

"מחשבה חופשית, אנרגטיות, נכונות לעבוד קשה, רצון להגיע לפתרונות חדשים ולמתוח גבולות. גם חוש הומור יכול לעזור." אמר פעם האדריכל נורמן פוסטר בתשובה על השאלה 'מהן התכונות הדרושות לאדריכל?'.

יכול להיות שישנה בעיה בנוגע להומור שפוסטר היה רוצה לראות – אחד המיתוסים הוא שלאדריכלים אין חוש הומור. אפשר להבין אותם, אחרי 5 שנות לימוד, סטאז' שנמשך 3 שנים, עבודה כשכיר במשרד גדול ומשם פילוס דרך להכרה ולקבלת פרויקטים שווים באמת – כל אחד יכול לאבד את חוש ההומור שלו.

אך במקרה של בית המלון ‘torre madrid hotel’  שבמדריד נראה שהחמימות הספרדית ואולי הסייסטה מעוררת הקנאה, הצליחו לשמור על חוש ההומור של המעצב הספרדי Jaimi Hayonעם כניסת האורחים ללובי המלון, פסל דוב עצום שעליו פסים של זברה מקבל את פניהם באמצעות הנפת כובעו. הדוב העצום הוא מעין מחווה הומוריסטית, שובבה ומתוחכמת להווי החיים בעיר מדריד.

לובי המלון, פסל דוב עצום שעליו פסים של זברה

בית המלון ‘torre madrid hotel’  שממוקם בתוך המגדל הסימבולי של מדריד שנבנה בשנת 1957, שופץ מן המסד ועד הטפחות. השיפוץ היסודי המשתרע על פני תשע קומות המבנה, מחבק בחום הומוריסטי את ההיסטוריה והתרבות של ספרד. השפעות מהעבר משתלבות עם עיצוב אלגנטי שקושר בין פאר מסורתי לבין התפיסה המודרנית.

חדר

סצנת צבעים עשירה וגימורים מבריקים שמזכירים תכשיט מפואר על שמלתה של  פרימדונה ספרדית – מסמלים את ההשפעות הערביות/מוריות שעדיין ניתן לראות ברחבי ספרד. הפריטים שמתמזגים עם הקשתות הרומיות של  בית המלון ,הספות והכיסאות המעוגלים ומשחקי התאורה, מחדירים אלגנטיות לסגנון העיצוב השובב של חיון.

בר

תאורה

חלונות הראווה שפונים אל עבר העיר ועליהם סמלים מפליז, מעניקים לעוברי האורח הצצה חטופה לסגנון העיצוב הצבעוני. פסלים קטנים, מסכות ודמויות ציוריות מקשטים את החללים הציבוריים ואת המסדרונות. יצירות אמנות ממוסגרות כמחווה לתרבות הספרדית, מוסיפות תחושה של מסתורין. פירטי הריהוט בגוונים עליזים מרמזים על הססגוניות והחמימות שמאפיינות כל-כך את ספרד.

מסעדה

פינת ישיבה

פינת ישיבה

חדר שינה

סלון

סלון

עיצוב בית המלון מצליח לשקף את תפיסת העולם הייחודית של המעצב הספרדי, תפיסת עולם שאמנם מתייחסת בכבוד רב לתרבות הספרדית אך גם שולחת יד מעבר לאסתטיקה המסורתית. אורחי בית המלון זוכים לצאת למסע ויזואלי משעשע ורומנטי כאחד בדמותה של ספרד כפי שהיא נתפסת בעיני רוחו של Jaimi Hayon.

חדר

חדר