שולחן כתיבה

לפני כשלוש שנים האדריכל בוב בורסון החליט לפתוח בלוג, כאמצעי נוסף לביטוי היצירתיות שלו ולדבריו גם "כדי לנסות משהו חדש". בורסון לא חשב שתוך שנתיים הבלוג שלו ייקרא, בכל חודש, על ידי 250,000 גולשים ויהפוך לבלוג הנצפה ביותר של אדריכל יחיד.

באמצעות הבלוג, הפך בוב להיות קולם של אדריכלים רבים, בעיקר משום שהוא אינו חושש לגעת בנושאים "כואבים" כגון: כמה באמת אדריכלים מרוויחים, איך משיגים לקוחות חדשים ומה נדרש כדי להיות אדריכל מצליח?.

ייחודיות הבלוג, באה לידי ביטוי בטקסטים מקצועיים שנולדו מתוך ניסיון חיים עשיר. גם לכתיבה הרהוטה שאליה מתחברים כנות ודיבור בגובה העיניים יש תפקיד חשוב בהצלחת הבלוג ובעיקר ביצירת אמון אצל הגולשים (גם אם הם אינם עובדים בתחום – והאמון הוא זה שבשורה התחתונה הופך את הגולשים ללקוחות.

הצלחת הבלוג "Life of an architect", כמו גם הצלחת בלוגים רבים אחרים של בעלי עסקים, מלמדת אותנו על כוחה של רשת האינטרנט בשיווק ובמציאת לקוחות חדשים.

אך לפני שאתם רצים לפתוח בלוג חדש שעתיד ל"סדר" לכם שפע של עבודה, יש מספר כללים שתצטרכו ליישם:

הכלל הראשון, שהוא גם הכלל המורכב ביותר, הוא למצוא את "קול הסופר" המיוחד שלכם:

מישהו שר

כאשר יש בלוגים כחול אשר על שפת המרשתת, הדרך הטובה ביותר לבדל את הבלוג שלכם מכל השאר הוא למצוא את "קול הסופר" המיוחד שלכם ולכתוב אותו. נניח לדוגמה שבחייכם הפרטיים אתם אנשים מלאי הומור, ביקורתיים או ציניים במיוחד. ואולי אתם מאותם טיפוסים מעוררי קנאה שכאשר הם פוגשים אנשים חדשים, הם מיד מצליחים לשוחח איתם ולהפוך אותם לחברים הכי טובים שלהם?

אם תצליחו להעביר את תכונות האופי המיוחדות שלכם לעולם הכתיבה, תהפכו את הבלוג שלכם באמת ל"שלכם". מדובר במשימה לא פשוטה בכלל משום שעל פי רוב כאשר אנחנו מתיישבים לכתוב נופל עלינו מעין מחסום של רצינות והניסיון לנסח משפט כמו שצריך הופך למאבק מייסר, שלא לדבר על הניסיון להכניס את עצמכם פנימה.

והפתרון הוא כמובן: לכתוב, לשכתב, למחוק ולכתוב שוב… וחוזר חלילה עד שקול הסופר שלכם יפרוץ החוצה. גם קריאה קבועה בבלוגים איכותיים תעזור לכם להבין כיצד עושים את זה נכון.

הכלל השני מדבר על הקדשת זמן קבוע לכתיבה ועל התמדה – גם כאן מדובר במשימה מאתגרת במיוחד:

יומן

בעלי עסקים רבים מספרים שההתחלה של כתיבת הבלוג היא רצופה בשושנים – ההתלהבות מהתחום החדש עוזרת להם להתמיד בכך במשך כחודש או חודשיים ואפילו שלושה, אך כשאין תוצאות (ובחודשים הראשונים על פי רוב לא תקבלו אפילו שבריר של תגובה) וכשיש ערמת מטלות התובעות את תשומת לבכם – הבלוג הולך ונזנח.

בהתחלה אתם תאמרו לעצמכם: 'טוב אם אני אדחה את כתיבת הפוסט לשבוע הבא שום דבר לא יקרה', ואז אתם תדחו לעוד שבועיים, שלושה ואפילו יותר… ופתאום נחה עליכם המוזה ויש פוסט חדש, ואז אתם שוב מרשים לעצמכם לקחת הפסקה ובסופו של דבר הבלוג מתאדה באוויר.

הדרך היחידה להבטחת משך החיים של הבלוג היא לקבוע עמו פגישה ביומן. הפגישה תוקדש רק לכתיבה (גם אם תשבו כל אותו זמן מול המסך ושום דבר לא יקרה, חשוב שתקפידו על הזמן הזה עד שההקפדה תהפוך להרגל).

בנוסף, מומלץ שבמהלך הימים שקודמים לכתיבה תסתובבו עם מחברת ותאספו נושאים לבלוג, על מנת שלא תגיעו לזמן הכתיבה שלכם נטולי רעיונות.

מחשב נייד

דרך אפקטיבית יותר להתמדה בכתיבת בלוג היא להוציא, אחת לחודש או חודשיים ניוזלטר עם פוסט אחד או יותר שכתבתם. כך גם תשמרו על קשר עם הלקוחות הקיימים ואולי אפילו תצליחו לגייס לקוחות עתידיים. כל זה בתנאי שאתם בטוחים שהטקסטים שכתבתם טובים ומעניינים מספיק כדי להופיע ברשתות החברתיות ולהישלח בניוזלטר.

טלפון נייד

התמדה בהעלאת פוסטים והפצת הבלוג שכתבתם באמצעות הניוזלטר והרשתות החברתיות בהחלט יכולים לעזור לעסק שלכם לשגשג. מי יודע, אולי גם הבלוג שלכם כמו הבלוג של בוב בורסון יהפוך אתכם לכוכבי המרשתת הבאים?

כתבה: שירה רייז משולם