בתערוכת העיצוב הנחשבת del Salone Mobile ,המתקיימת מידי שנה במילאנו וסוחפת אליה מאות אלפי מבקרים מרחבי העולם, זכה תחום החיפויים לתשומת לב מיוחדת.
ולראיה, האריחים הדקים והגדולים במיוחד, במראה טבעי הקרוב בצורה מוקפדת למקור, בגימורים המדמים עץ, שיש, אבן ובטון, כיכבו השנה.
מדובר במגמה עיקרית ובולטת בתחום, שהוצגה על ידי בית העיצוב האיטלקי LEA שגאה להיות נושא הדגל בכל מה שקשור לייצור אקולוגי, בשיטה ידידותית לסביבה, ומתוך מחשבה על מהפיכה גלובלית ומחויבות מתמדת להגנה על הסביבה.

 

חדר רחצה

ישראלים רבים מעודכנים בטרנדים הבינלאומיים ובעיצובים החדשניים, מהתערוכות המובילות בעולם.
אם בעבר נעשה שימוש באריחים קטנים לחיפוי קירות וריצוף בקו המשכי המחבר בן הריצוף לחיפוי הקיר, הרי שכיום ישנה נטייה של הקהל הישראלי לעבור לאריחים גדולים שמגיעים עד לגובה התקרה ולשלב עמם אריחים קטנים על רצפת חדר הרחצה בהתאם למגמות בעולם.
בנוסף, לעוביים המינימאלי, האריחים קלים לניקוי, קלילים ביותר וגמישים מאוד, וכן מתאפיינים בעמידות גבוהה לשריטות, חומציות או חום.
כמו כן, ניתן לעבוד איתם ביתר קלות, במיוחד כשמדובר על חיפוי קירות באמצעותם. הדיקוק מסייע בהפחתה משמעותית ממשקל האריח והתקנתו כחיפוי קיר הופכת קלה ויעילה יותר.

 

חדר רחצה

"ישראל הינה מעצמת חדשנות המיישרת קו עם בתי העיצוב המובילים באיטליה ובעולם ואני סבור שחיפויי ענק יעניקו מענה אידיאלי לשוק", מבהיר גבי קליין, מנכ"ל זהבי עצמון.
"בנוסף, היתרונות הבולטים האריחים מגיעים במידות גובה מעל 3 בשימוש באריחים גדולים הוא שטח הכיסוי.
מטר, ממש כמו אריחי מטרים וברוחב של 1 ה – SLIMTECH ,מבית LEA שהוצגו בתערוכה במילאנו. שימוש באריחים שכאלו, מצריך מינימום מחברים בין האריחים )פסי רובה).
אך לא מדובר רק בגודל חדשני, האריחים הגדולים והמרשימים מגיעים במבחר רב של טקסטורות, גמורים ושילובים, המאפשרים לתת מענה עיצובי לכל חדר רחצה וחלל מגורים".

 

אריח גיאומטרי

הריצוף וחיפוי הקירות הפכו אלמנטים מרכזיים בעיצוב הבית. השנה ממשיכים איתנו שני טרנדים מוכרים הטראצו והגיאומטריה.
אותם ילוו מגמות נוספות של שימוש בגווני שחור קפה, אריחים קטנים וגם שימוש באריחים קטנים על מנת ליצור שטיחים גיאומטריים גדולים , גווני אפור ושחור באריחי ענק ומראה טבעי.
"אריחי הרטרו לא נעלמים לגמרי, אלא מקבלים טוויסט והופכים לאריחי אבן/בטון מעוטרים בצורות גיאומטריות מעניינות וייחודיות". מבהירה יוספה זהבי, מנהלת תחום אדריכלות בחברת אלוני.

אריחי הענק הפכו למבוקשים גם בשימוש כ- "קיר כוח", קיר אחד שמהווה את אפקט ה – "וואו", ומשרה אווירה על החלל כולו.
"האריחים הגדולים והדקים מהווים פתרון של חיפוי וריצוף בעת ובעונה אחת, מאפשרים חופש ומעניקים לגיטימציה ליצירת סגנון אישי, המורכב מלקט של סגנונות אהובים".
מסבירה מיכל נוף, מנהלת השיווק של 'זהבי עצמון'. לדבריה, "המגוון הרחב של הדגמים מאפשר שילובים קונטרסטיים ומרגשים, המפגישים בין סגנונות."

 

ברז

שימוש באריחים גדולים מאוד בגוונים אפור ושחור, בגימורים של מט ומבריק יעניק לחלל מראה יוקרתי, מרשים, ומודרני. יתרונם בכך שניתן לחפות איתם גם דלתות, ארונות, משטחים ושולחנות, במראה אחיד, ללא רובה ופוגה (מאוד משמעותי בעיקר חדרי מקלחת יצירת משטחים אחידים ללא חיתוכים המאפשרים חדירת לחות) , בזמן עבודה קצר, מהיר ויעיל.
גם השימוש במוצרים שמשווים מראה טבעי של עץ, בטון ואבן ממשיך להיות נכון ומתאים גם השנה.הטכניקה המתקדמת של הדפסות דיגיטליות, מאפשרת רמת דיוק מושלמת ומראה נקי, ממש כמו המקור.
יתרה מכך, יתרונם של אלו הוא בתחזוקה קלה (לעומת תחזוקה מאוד קפדנית וטיפול שוטף שנדרשים בשימוש בחומרים טבעיים), ובאפשרות לייצר אריחים נוגדי החלקה לשימוש באזורים לחים וגמישות בייצור עוביים משתנים ודקים.