משרד

משרד האדריכלים מסידני “Those architects”  תכנן משרד לופט-אורבני ובמרכזו תיבה שחורה.

בדרך כלל אנו רגילים שמשרדים שעיצובם "מעורר השראה" שייכים רק לחברות כמו גוגל, פייסבוק, משרדי פרסום נחשקים וכדומה שרוצות לקשור את המותג שלהן ל-"יצירתיות".

לעומת זאת משרדי עורכי דין, חברות פיננסיות או חברות ביטוח נתפסים בעיני רוחנו כמשרדים משעממים שמרוהטים במכתבות כבדות, כורסאות מעור ושטיחים מקיר אל כך. כלומר, ברי המזל שעוסקים במקצועות יצירתיים, זוכים לעבוד במשרדים מעוררי קנאה ואילו כל השאר יאלצו להסתפק בעמדת העבודה המרובעת.

משרד האדריכלים “Those architects”  שתכנן את המשרדים של חברת “Ansarada”  בשיקגו, שמגיעה מתחום הפיננסיים, שבר את מיתוס "המשרד היוקרתי" והוליד חלל משרדים דינאמי שכולל לא רק שפע של אזורים משותפים ואזורי התרגעות מפנקים, אלא גם מגרש בייסבול בגודל מלא ובתוכו מכשיר אוטומטי לזריקת כדורים.

משרד

משרד

המשרד ששטחו 880 מ"ר נמצא בקומה החמישית של בניין מחסנים ישן. החומרים הישנים, הלבנים החשופות, העמודים והקורות הפכו לאלמנט מרכזי מעיצוב הפנים. מכיוון שהבניין לא נרשם כבניין לשימור – לאדריכלים הייתה יד חופשית בתכנון המבנה. "בזמן ששמרנו על כבודה של הגברת הזקנה שירשנו, הצלחנו להכניס כמה אלמנטים אדריכליים לשיפור סביבת העבודה" אמר בן מיטשל מנהל משרד האדריכלים.

משרד

משרד

משרד

עיצוב הפנים סבב סביב הערכים: אקוסטיות, אסתטיות ופונקציונאליות, אשר מעודדים את העובדים להגיע לביצועים גבוהים.

תיבה שחורה באמצע החלל מגדירה את שלושת האזורים של המשרד. התיבה שעשויה מדיקט צבוע בשחור מספקת את האלמנט האדריכלי העיקרי במרחב. התיבה מחוררת במאה אלף "חורי יתד" שמאפשרים לעובדים להשתמש בה בדרכים רבות. למשל, יתדות פליז שמתאימים בדיוק לגודל החורים משמשים כדרך יצירתית להעברת מסרים וגם לתליית מעילים.

משרד

משרד

משרד

משרד

חדרי השירותים, חדרי הפגישות וחדרי הקריאה ממוקמים בתוך התיבה השחורה, ואילו חללי המרגוע והחדרים שנועדו לפגישות רשמיות, ממוקמים מחוץ לתיבה ליד אזור המטבח. בחלל הזה נמצאת גם המבואה המרוהטת בספות שעוצבו במיוחד עבור הלופט ומתקרתה משתלשלים מתקני תאורה משלימים. החלל שמיועד לעובדים כולל פינת אוכל, פינת משחקים, וחדרי ישיבות נוחים.

משרד

משרד

משרד

משרד

יכול להיות שהלופט בעיצוב אורבני – שמאפשר לעובדיו "לשחק תוך כדי עבודה" – יהיה יריית הפתיחה בשינוי סגנון העיצוב גם של המשרדים מתחומים "משעממים" יותר.

משרד

משרד

משרד

משרד

משרד

משרד