משרד האדריכלים Metroarea  סיים לאחרונה תכנון של בית מגורים מודרני עם השפעות מה-"ווילה הרומית" ומהמורשת הערבית ספרדית.

הקונספט שעמד מאחורי עיצוב בית מגורים באיביזה, ספרד, היה יצירת פיוז'ן שנוגע בתרבות הים תיכונית ובמידה שווה – מנהל דיאלוג עם סביבתו הטבעית ועם ההיסטוריה המקומית. לטענת האדריכלים, הבית לובש צורה דרך הלקסיקון של האקספרסיוניסטים האיטלקיים, ויש בו רמזים למשנתו של הפילוסוף והאדריכל האוסטרי רודולף שטיינר.

חלונות זכוכית גדולים מאפשרים את קיומה של מערכת יחסים ישירה בין הפנים לחוץ. הטבע, שמקיף את הווילה מכל עבר – פעמים רבות באור בוהק המאפיין את האזור – עובר מעין סינון מעודן באמצעות קני בקבוק, שמשמשים כתזכורת למשרביות המסורתיות. קני הבמבוק גם מעניקים פרטיות רומנטית בחדרי השינה ובחדרי הרחצה.

השימוש בחומרים פשוטים כמו: לוחות בטון בגדלים משתנים, קני במבוק, עץ וזכוכית – מדגיש את הרצון של האדריכלים להימנע מהדימוי הפופולארי של וילה מנקרת עיניים. במקום זאת, האדריכלים בקשו – באמצעות השימוש בחומרים "צנועים" – לשמור על הקשר עם האי, האדמה והמוסרת והתוצאה, לדבריהם, היא וילה מכניסת אורחים שנטמעת בסביבתה.

בית המגורים מורכב משלוש קומות שמחוברות על ידי מדרגות לולייניות, ומחולקות על ידי פונקציות ברורות.

בקומת כניסה: באגף הצפוני נמצאת יחידת ההורים הכוללת חלל מגורים גדול. באגף הדרומי נמצאים ששת חדרי האירוח ובריכה ראשית חיצונית.

בקומה הראשונה: סלון (הכולל 15 מטר של דלתות הזזה) חדר אוכל, פינת אוכל, מטבח, חדר כושר, ספא ובריכה חיצונית משנית.

בקומה השנייה: חלל אורחים רחב ידיים שממנו אפשר לראות את הים הכחול.

הפטיו הראשי של מבנה המגורים הוא נקודת מפגש של רשת גלית של שבילי טרסות, הנפרסים על פני כמה גבהים. בפטיו נמצא גם מפל מלאכותי שמחבר בין שתי ברכות השחייה ומשמש כתזכורת למאגר המים המסורתי שנועד לאיסוף מים לשימוש דיירי הבית.

פטיו

צורתו של בית המגורים, מושפעת מהטיפוגרפיה הטבעית של הקרקע. המבנה מתמזג בצורה מושלמת עם הגבעה ומרחוק הוא נראה כמו אמפיתאטרון קטן שמוקף בצמחייה טבעית.

צילום: Fernando Alda