"לאחר שטיילתי ברחבי העולם – אני חייב לומר שהמקום הזה מדהים. הוא מרגיש כמו משהו שלקוח מתוך אחד מסרטי ג'יימס בונד". כך כתב אחד מהאורחים בבקתות הנופש ב"בנגווארה לודג'" שנמצאות בבנגווארה באוקיאנוס ההודי.

הוא לא היה האורח היחיד שלאחר ביקור באי הבתולי חשב שהבקתות לקוחות היישר מתוך אחד מהסרטים מעוררי הקנאה האלו שגורמים לנו לחלום בהקיץ (במיוחד בסוף חופשת הקיץ הלוהט ביותר בשנים האחרונות), על בילוי של לפחות לילה אחד במקום הקסום הזה

בקתות הנופש ממוקמות בתוך סבך השיחים הסמוך לחול הים הלבן, כאשר מתוך האזור הראשי יוצאים 15 שבילים נפרדים שמובילים לכל בקתה ובקתה. לכל אחת מהבקתות ניתן לגשת דרך שביל מתפתל שמוביל לתוך הסבך לפני שהוא מגיע לאזור המרכזי.

הצעידה לאורך השביל חושפת נוף עוצר נשימה של החוף ושל האוקיינוס. הדק וברכת השחייה שבכול בקתת נופש פונים לעבר הים לרגיעה מושלמת ולפרטיות מלאה.

האחראים לקסם מגיעים ממשרד האדריכלים הלונדוני מיכאל בויד ושות', שהחליטו לאמץ בחום אלמנטים של בנייה מסורתית, כגון: גגות סכך, קירות עשויים מקנה סוף ויסודות מקורות עץ – ולתוך העולם הזה לצקת עיצוב עדכני ליצירת בקתות נופש אותנטיות ואלגנטיות שנשארות מאווררות לאורך כל שעות היום, ומפנקות גם במזג האוויר החם של מוזמביק.

הקונספט שהוביל את הפרויקט היה שימור ואימוץ אורח החיים של התושבים תוך מתן מקום של כבוד לחיי הפרא הרוחשים באי. הפתחים בין קורות העץ מאפשרים לענפי הדקל המקומי לצמוח דרכם. לכל 15 חדרי האירוח יש גגות סכך מסורתיים, מקלחות חיצוניות ודקים רחבים שמובילים ל"בריכת אינסוף" שפונה כמובן אל חוף הים.

פרויקט שדרוג בקתות הנופש באי הבתולי כלל שיפוץ יסודי ומודרניזציה מלאה תוך שימוש בשיטות הבנייה המקומיות ושילוב המסורת העשירה של התושבים המקומיים. במהלך השיפוצים הקבלן הראשי של הפרויקט עבד עם התושבים המקומיים ואימן אותם להיות בעלי מקצוע מובחרים.

תהליך התכנון והעיצוב נעשה בצמוד למעצבת מרגריטת לו שסייעה בבחירת אמנות מסורתית וחומרים מקומיים לצד אלמנטים מעולם העיצוב הפורטוגזי קולוניאלי, כמו לדוגמה דוגמאות טקסטיל עשירות או אריחי טרקוטה שנוצרו בעבודת יד.

חדר שינה

צילום: Dook

"אם אתם מחפשים חתיכת גן עדן קטנה, אל תחפשו רחוק יותר מ"בנגווארה לודג", השהייה האחרונה שלנו כאן הייתה פשוט אלוהית. זהו נכס מפואר, פרטי ומבודד מאוד והשירות כאן מחוץ לעולם הזה". כתב אורח אחר.

זה הקסם שקורה כאשר תכנון אדריכלי חכם שמכבד את סביבתו פוגש אי בתולי.

לאתר משרד האדריכלים: http://michaelisboyd.com/