"אני מאמין באלוהים, אלא שאני מבטא את אמונתי באמצעות הטבע". פרנק לויד רייט. 

הבית מכניס רעננות לתוך שכונה אפורה וצפופה

עבור הלקוחות בפרויקט הנוכחי – משפחה נוצרית אדוקה – האמונה היא הדבר החשוב ביותר, ולכן הם בקשו שהבית יכיל אלמנטים מסורתיים, אך שאלמנטים אלו ישתלבו בסגנון עיצוב מודרני שמספק נוחות לדייריו.

האור מבטא את האמונה

האור מבטא את האמונה

לאחר שהאדריכלים חקרו את הנושא ואת הרצון של הלקוחות, הם הרגישו שהמשימה העיקרית שלהם היא למצוא את "אלוהים" בתוך ה"טבע" ולהכניס את התפיסה הזו לתוך הבית באמצעות: אור, רוח, והירוק שמאפיין את טבע.

חדר

ה"אל" והטבע מתחברים בין כתלי הבית

בהשראת חלוקת החללים המסורתית של הבית הכוללת בין השאר את הפאטיו, חלל הביניים, דלתות תריסים מעץ… התרכז השינוי של האדריכלים בהתאמת האלמנטים המסורתיים לחיים המודרניים. כדי להפחית בעלויות, האדריכלים הקפידו להשתמש בחומרים ברי-קיימא. למשל, רצפת העץ עשויה מיסודות הגג של הבית הישן. באזורים מסוימים בתוך הבית, הבטון נותר חשוף ליצירת "מיקרו-אקלים" נוח. 

מדרגות

רצפת עץ, תקרת במבוק, וחלון יוצרים חלל משותף אחד

האלמנטים העיצוביים הפכו למעין "כיסוי רך" שתפקידו אמנם לשמש כפילטר בין הפנים לחוץ, אבל הוא גם יוצר  אינטראקציה בין בעלי הבית לבין השכנים. החללים בבית הפכו לכלי קיבול של השינויים העתידיים, תוך שמירה על הקשרים החזקים שנרקמים בין בני הבית.  

כניסה

 ה'ריק' משמש כאמצעי חיבור בין חלקי הבית

רצפות הבטון המוצקות הוחלפו ברצפות עץ והטבע "עובר" בין החללים, באמצעות משחקי האור ובאמצעות משבי האוויר. משחקי הרוח, האור והצל משקפים לדיירים את השינויים שחלים בטבע. 

קומות

ניתן לצפות מלמעלה לעבר קומת הקרקע

קרדיט צילום: Quang Trần ו- Chimnon Studio

קישור לאתר אדריכלים:  http://www.timearchitects.vn/