ממוקם בנווה מדבר, המלון המלכותי "ארמון סהרה" במרוקו, מציע במקשה אחת את נפלאות האדריכלות ההודית, את האלגנטיות של האדריכלות הוונציאנית ונגיעות מהתרבות המורית.

היזם והבעלים של בית המלון מספר שהמרוקאים מאמינים שהמלון מעוצב בסגנון הודי ואילו ההודים טוענים שלמלון סגנון מרוקאי, אך על דבר אחד אין ויכוח – העיצוב של המלון נראה כלקוח מסיפורי אלף לילה ולילה.

 

ארמון סהרה ממוקם בפאתי מרקש במרחק של חצי שעה נסיעה ממרכז העיר, למציאת מרגוע (בתוך עיצוב מסעיר חושים) לאחר ההמולה, האבק והחום של שווקי העיר.
במלון 54 דונמים של גנים מעוצבים להפליא ובנוסף הוא מוקף בעצי דקל ובמטעי זיתים. הנכס כולל 89 חדרי אירוח מרווחים ו-15 סוויטות מפוארות הפזורים בין הבניין הראשי לבין המגדלים שסביב הבריכה.

המתארחים בחדרי האירוח והסוויטות נהנים גם מנוף הכיפות המושלגות של הרי האטלס, גם מהנוף המדברי הקדמוני וגם מכחול הבריכה והירוק של הגנים.

לכל אחד מ-161 חדרי האירוח והסוויטות יש את פלטת הצבעים הייחודית שלו. אריחי טרקוטה, רהיטי עץ מגולפים, מיטת אפיריון, כריות רקומות בעבודת יד, חגיגה של צבעים עזים והרבה קישוטי זהב – מסנוורים את העיניים ומשמחים את הנשמה.

המלון עוצב על ידי האדריכל האמריקאי הנודע סטיוארט צ'רץ' ז"ל שחי בטנג'יר במשך שנים רבות ונשבה בקסמה. במהלך הקריירה שלו, צ'רץ' הצהיר פעמים רבות שמינימליזם אינו מרגש אותו וההצהרה הזו אכן ניכרת בעבודותיו. צ'רץ', שהיה אחראי על עיצוב הקומפלקס כולו החל משלב התכניות ועד הדפוסים הפרחוניים בעיטור של התקרות, הצליח לשלב בין השפעות מסין, הודו, דרום אירופה ומרוקו.

מלון

התקרה המהפנטת בטרקלין הלובי חולשת על פלטת צבעים המזכירה גווני תכשיטים יוקרתיים ובעיקר אבן ירקן, ואבן נופר. על קירות הלובי תלויים ציורים ורישומים של פרשים ושל שפחות.

גדול וסנסציוני הוא שם המשחק כאן – גודל הבריכה 40 מטר על 40 מטר, 'תקרת המראה' מעל הלובי מעצימה את החלל הגדול ממילא. גופי תאורה רבים, מרפסות רחבות ידיים, מראות ענק בחדרים… נותנים תחושה של עושר חסר גבולות כיאה למלכת מדבר אמתית.

רהיטי עץ בעבודת יד נמצאים בכל החדרים המרווחים. קירות החדרים שחלקם צבועים בצבע בורדו לוטשו בשעווה וטויחו בסיד על פי המסורת המקומית. גם החרסינות ושאר הכלים בשבע המסעדות והברים נעשו בעבודת יד על פי ההנחיות של צ'רץ'.

כאשר התוצאה של ערבוב הסגנונות היא עושר עסיסי – אין זה מפתיע שהמלון המסעיר כיכב בסרט "סקס והעיר הגדולה 2" בכיכובה של שרה ג'סיקה פרקר שגילמה את דמותה של קארי בראדשו.

קרדיט תמונות: www.designboom.com