*שילוב הטעמים הישנים והטובים של המזרח עם טכניקות בישול מודרניות

סוגיית המרחק המטאפורי שקיים בין עולם המסורת לעולם הטכנולוגי, היא סוגיה שמרתקת אמנים, מעצבים ואדריכלים רבים המנסים לשלב בין שני העולמות המנוגדים האלו בלי שאחד מהם יגרע מחשיבותו של השני.

האתגר הופך למרתק במיוחד כאשר מדובר במסעדה הסינית של “lee ho fook”  הידועה בהצלחתה בשילוב הטעמים הישנים והטובים של המזרח עם טכניקות בישול מודרניות, כולל התמקדות בדרך שבה המאכלים מוגשים לסועד.

*ניגוד מחוספס לקירות הלבֵנים החשופים שמהווים תזכורת למבנה המקורי

את האתגר הזה לקח על עצמו משרד  האדריכלות ועיצוב הפנים האוסטרלי  Techneשעוסק בעיצוב מבנים פרטיים ומבנים מסחריים כאחד. מבנה המסעדה שמשרד האדריכלות נדרש לשיפוצו מחדש היה בעצם מחסן בעל שתי קומות שנבנה עוד ב-1900 

ניגוד מחוספס לקירות הלבֵנים החשופים שמהווים תזכורת למבנה המקורי

מחסן בעל שתי קומות שנבנה עוד ב-1900*

הקונספט שעמד מאחורי העיצוב החדש של המסעדה, היה אימוץ האופי הקיים של הבניין והנגדתו באמצעות אובייקטים עכשוויים ומינימליסטיים שמוכנסים לתוך החלל. כך נוצרת שפה שמצליחה לשמור על ההיסטורי והתעשייתי של המקום.

אתגר נוסף שעמד בפני משרד האדריכלים הוא לעצב את המסעדה בסגנון סיני בלי לגלוש לדומיננטיות, לעומס ולדרמתיות שמאפיינים סגנון עיצוב זה. השימוש העדין בחפצים ובאלמנטים מסורתיים בעיצוב הפנים של המסעדה יצר עיצוב מאופק שמוביל את הסועדים ברכות לתוך נבכי המסורת האסייתית. נגיעות הפליז על גבי פריטים שונים משמשות כהדהוד אלגנטי לחשיבותו של הזהב בתרבות הסינית.

חדר אוכל

* מחיצות עץ וזכוכית משמשות כתזכורת עיצובית לחדר אוכל סיני מסורתי
הפליז משמש גם כניגוד מחוספס לקירות הלבֵנים החשופים שהם תזכורת למבנה המקורי. באזור האוכל המרכזי הניגודיות המשלימה באה לידי ביטוי גם בשימוש בפלדה בדקורציה של מקומות הישיבה העשויים מעץ אלון. מחיצות עץ וזכוכית שנועדו להפרדת הסועדים מהכניסה משמשות כתזכורת עיצובית לחדר אוכל סיני מסורתי. גם לתאורה הצהבהבה יש תפקיד חשוב בהשלמת האווירה האינטימית שנוצרת במקום.

מסעדה

* הניגודיות המשלימה באה לידי ביטוי גם בשימוש בפלדה בדקורציה של מקומות הישיבה

שלט

מסעדה

קרדיט צילום: Brooke holm