מסעדת דגים

הקונספט שהוביל את משרד האדריכלים Yamazaki Kentaro Design Workshop  בתכנון מסעדת – Itoman Gyomin Syokudo  שנמצאת באי אוקינאווה שביפן, היה לתמוך ולקדם את המסורת והתרבות המקומית.

הלקוח בפרויקט הנוכחי, שהוא בעלים של "שוק הדגים הטריים", רצה שמסעדת הדגים ופירות הים "תשוויץ" בחדש, אך גם תיתן כבוד לישן. מתוך החשיבה הזו נוצר תפריט שמדבר לחיך של המקומיים וגם מעניק חוויה קולינרית מיוחדת לתיירים. חוויה מיוחדת כמו לאכול אצל שף פרטי.

מסעדת דגים

אבן שעשויה מצדפים ומאלמוגים

מסעדת דגים

בחזית המסעדה ובתוכה נעשה שימוש ב-Ryukyu  (אבן סיד מקומית העשויה מאלמוגים וצדפים) שבה השתמשו הדייגים כדי לבנות את כפר הדייגים שלהם. משרד האדריכלים לא הסתפק רק באבן עצמה אלא, בבניית המבנה, השתמש בטכניקה המסורתית של אבות אבותיהם של הדייגים המקומיים, מתוך מטרה לקבע בו גם את תחושות הגאווה במקצועם והאהבה לים שהדייגים מרגישים

מסעדת דגים

במהלך הבנייה האדריכלים היפניים הקימו סדנאות בשטח שהזמינו את התושבים להשתתף בבנייה כדי להתוודע אל מורשתם.

תושבים

תושבים

מקומות הישיבה במסעדה מתרוממים מהקרקע ומאפשרים לסועדים להשקיף, דרך ויטרינות זכוכית גדולות, על הגן השקוע שמקיף אותם.

מסעדת דגים

הגג ששטחו גדול משטח המסעדה, משמש כהגנה מפני קרני השמש החמות ששולטת ללא רחמים באי אוקינאווה, בעוד שהבריזה הקרירה המגיעה מהים נעה בחופשיות בתוך המבנה ומצננת את הסועדים בתוכו.

מסעדת דגים

הבחירה לתכנן את הגג כיחידה אחד, נולדה, בין השאר, גם מתוך הרצון של האדריכלים לשלב את המסעדה בתוך הנוף המקומי ובמקביל להפוך אותה למעין סמל לגאוות הדייגים ולמסורת המפוארת.

מסעדת דגים

קירות הפנים של המסעדה שעשויים גם הם מאבני ה-Ryukyu  מעניקים לה בו-בזמן מראה קלאסי ומודרני שמשתלב בסינרגיה מלאה עם רצפת העץ הבהירה והשולחנות המלבניים בעלי הקווים הגיאומטריים הפשוטים.

מסעדת דגים

עיצוב המסעדה העניק לאדריכלים היפניים את פרס: JDC Design   וגם את פרס: Good Design.