שילוב בין מוסיקה, מבנה של חלת דבש, טבע, ביולוגיה ועיצוב כמובן – הוליד את פארק‘zighizaghi’  שמדבר אל כול החושים. הפארק שממוקם ב-Favara  באיטליה עוצב על ידי משרד האדריכלים OFLהמעורב בפרויקטים רבים שבהם קיימת סינרגיה בין טכנולוגיה, אדריכלות וטבע.

בראיון הקצר שנערך עם מתכנן הפרויקט- האדריכל  Francesco Lipari, הוא מסביר על הקונספט שיצר את פארק חלת הדבש.

מה היה הרעיון של פארק zighizaghi?

Zighizaghi  ממוקם בפרבר של Favara. הקשר האורבני הזה הוא קשר מורכב מאוד שטומן בחובו צרכים רבים ובראשם שטחים ירוקים.

מהסיבה הזו, כאשר חברת Miliashop  (רשת חנויות רהיטים), בקשו מאתנו ליצור משהו חדשני עבור החזית של אולם התצוגה, ידענו שהרעיון מאחורי הפרויקט הוא פארק עירוני שיהפוך את האזור הפרטי לציבורי.

מהו המסר העיקרי שאתה רוצה שהמבקרים של הפארק ייקחו עמם הביתה?

המסר הוא שצריך לתת יותר כבוד לעיר שאנחנו חיים בה ולהבין שעל הטבע צריך להגן ולשמור. זו הסיבה שאנחנו צריכים לחיות בדרך אינטליגנטית יותר, להפוך את המצב הנוראי שירשנו מאבותינו וליצור עולם טוב יותר עבור ילדינו.

הפארק

מדוע החלטת להשתמש במבנה חלת הדבש?

עוד משנת 1982 חברתMiliashop  היא חלק מעולם העיצוב, והיום אולם התצוגה שלה הוא אחד מהחשובים בדרום איטליה. בשנה שעברה החברה השקיעה בשני מגזרים שונים: אחד בתחום הביולוגי, ואחד בתחום האנרגיה המתחדשת.

הודות להשקעה בשני התחומים האלו, זה היה טבעי עבורנו לחשוב על הפארק כמייצג את האופי של החברה כולה. פרויקט "מדיטטיבי" כזה נוצר כדי לבטא את המבנה היפיפה אבל המורכב של קבוצת Milia. מבנה שיכול לבוא לידי ביטוי רק באמצעות משושה – הצורה הגיאומטרית המושלמת שדבורים יכולים ליצור.

האם אפשר לשנות את המשושים בכל זמן נתון או שהם מקובעים במקום?

zighizaghi  תוכנן תוך מתן תשומת לב גדולה לתבנית ולאפשרות לחזור עליה. באותה מידה ניתנה תשומת לב גם לעיצוב האדריכלי. זו הסיבה מדוע אפשר להסיר משושה בודד מהמיקום הנוכחי שלו ולהשתמש בו במקום אחר.

האם יהיו עוד פארקים כמו zighizaghi? אם לא מה יהיה הפרויקט הבא שלך?

zighizaghi  יהיה זמין בחנויות Miliashop  עם האפשרות לשנות את הקונפיגורציה בהתאם לשטח. עם קבוצתMilia  אנחנו מפתחים את פרויקט "העיר הרגשית" שהוא פרויקט מחקר בנוגע לארכיטקטורה של רגשות. אני יזמתי את הפרויקט בשנת 2013 והוא ממשיך להתפתח הודות לזרם בלתי פוסק של רעיונות ומחקרים בתחום.

מטרת הפרויקט היא לבנות קונספט חדש של עיר עכשווית שיודעת ליצור (מחדש) עיצוב חברתי במרחב, ותוך כדי תהליך לעודד מערכת יחסים חיובית בין שני הממדים. את האפשרויות האלו אפשר להשיג באמצעות שימוש סינרגטי בין האדריכלות לבין תחומים חשובים לאדם המודרני כגון: מוסיקה, חקלאות, סוציולוגיה, מתמטיקה, פסיכולוגיה, ביולוגיה וטכנולוגיה.

כיצד המוסיקה משתלבת בתוך הקונספט הזה? האם אפשר לנגן מוסיקה או שיש מערכת להשמעת מוסיקה?

המוסיקה היא חלק מרכזי בפרויקט הזה. החלק האינטראקטיבי של zighizaghi  מאפשר לאנשים לתקשר עם הפארק באמצעות נגיעה באלמנטים האנכיים של המשושים התלת ממדיים. הנגיעה בהם יוצרת צלילים שונים הקשורים לבילוי בחיק הטבע וליצירת מרחב מתחדש.