המבנה "מראה מראה שעל הגג"

על אחד מהגגות בעיירה צפונית קטנה בהולנד, המבנה "מראה מראה שעל הגג" שעיצב סטודיו Remco Siebring  משמש כחדר שינה עבור ילד בן 12. הנוף הנשקף מהחדר מעניק לאותו ילד בר מזל  תצפית ממעוף הציפור לעבר העיר.

המבנה הקובייתי שואב את השראתו מבית העץ, שנמצא גבוה מעל כולם ומסתתר בין צמרות העצים.

"בעיצוב חדר השינה הזה, ההשראה שלי הגיעה מהילד בן ה-12 שהייתי. מספר האדריכל Remco Siebring  "דמיינתי את החוויות שלי כילד קטן, כאשר בניתי בית עץ ביער שליד בית הוריי. ההרגשה של להיות גבוה מעל כולם הייתה מדהימה. ניסיתי לתרגם את ההרגשה הזו לתוך העיצוב.

המיטה שתלויה בחדר מאפשרת הצצה על גגות השכונה, כפי שאני אהבתי להציץ מגבוה כשהייתי בבית העץ שלי. תחושת המציצנות מתחזקה משום שאף אחד לא יכול לראות אותך מבעד לזכוכית הרפלקטיבית, ממש כפי שצמרת העצים הסתירה אותי מעיני אחרים".

מדרגות

קומה שניה

חזית המבנה מחופה במראת זכוכית שיוצרת דואליות אדריכלית בין פונקציונליות לאסתטיקה. במהלך היום המבנה, שמשקף את הסובב אותו, נטמע ברקיע השמיים והופך כמעט לבלתי נראה. בשעות הלילה, בזכות תאורה פנימית, המבנה הופך לפנס זוהר.

גג

צילום מרחוק

בזמן שכלפי חוץ למבנה יש מראה מודרני ואפילו עתידני, בפנים – Remco Siebring  הפך את החדר הקטן לסביבה חמימה תוך שימוש בחומרים סטנדרטיים.

מסדרון פנימי מחבר את שאר חדרי הבית אל בית העץ, המשופע בחלונות מלבניים גדולים שפרוסים על פני חזית המבנה. החלונות מכניסים שפע של תאורה טבעית לתוך המבנה שמחופה בעץ מהמסד ועד הטפחות. הבחירה להשתמש דווקא בחיפוי עץ בתוך המבנה לקוחה היישר מבית העץ המסורתי, רק שכאן במקום גיבוב של קרשים ישנן משטחים מרשימים של עץ טבעי.

חדרים

גרם מדרגות קטן מעץ מוביל אל מדף פלדה, בגובה של שלושה מטרים מהרצפה, שנראה כאילו הוא צף בחלל החדר. בתוך הפינה הזו מצויה מיטתו של הילד שפניה פונות לעבר החלון הגדול…

סלון

חדר

חדר

כולנו חלמנו, בשלב כזה או אחר של ילדותינו, לגור בבית מעץ או בחדר בעליית הגג – האדריכל Remco Siebring  לקח את החלום והפך אותו למציאות נוחה ומפנקת.

חלון