מרחב העבודה החדש של חברת סלאק

בדומה למרחבי העבודה של חברות ההיי-טק כדוגמת גוגל, פייסבוק וכדומה – גם במרחב העבודה החדש של חברת סלאק הבינלאומית (שלאחרונה הגיעה גם ללונדון), אפשר לראות מעין מיני חלוקות לחללים קטנים שעונים על פונקציות שונות כגון: ישיבת צוות, ניהול שיחות טלפון פרטיות, מנוחה, סיעור מוחות וכדומה. ההבדל הגדול מבחינת עיצוב הפנים – נובע דווקא מתוך השמיים של לונדון.

מרחב העבודה החדש של חברת סלאק

משרד האדריכלים הלונדוני אודוס בחר בפלטת צבעים מונוכרומטית ובחומרים רפלקטיביים כדי ליצור מרחב עבודה אוורירי יותר. לדברי האדריכלים, החלל שנוצר הוא מעין נווה מדבר פנורמי, מהורהר ורגוע. "נווה המדבר" נוצר בזכות שימוש מקורי בפיסת השמיים שמעל גג המשקיף לעבר רחובות לונדון הסואנים.

מרחב העבודה החדש של חברת סלאק

בחלל העבודה שממוקם בשתי הקומות העליונות של בניין רדיו BBC הישן ברחוב גרייט פורטלנד, נעשה שימוש בזכוכיות, מתכות ועור שלוכדים את תנועת העננים, את מעוף הציפורים ולרגע, אפילו את המטוסים שחולפים ממעל – הלכידה הזו הופכת את ההשתקפות של השמים לאלמנטים דקורטיביים בעלי חיים משל עצמם. 

מרחב העבודה החדש של חברת סלאק

החשיפה המתוחכמת אל קו הרקיע של לונדון יוצרת אווירה מרגיעה שמעודדת את היצירתיות. המניפולציה הקפדנית של התאורה, בשילוב פלטת חומרים יוצאת דופן יוצרים מרחב עבודה שמשתובב עם ההקשר של העיר.

מרחב העבודה החדש של חברת סלאק

חלל העבודה מחולק לחללים פונקציונאליים קטנים כגון: מטבחון, סוויטת מנהלים, חדרי ישיבות, ביתנים אינטימיים לניהול שיחות, אזורי עבודה ואזורי מנוחה. הבחירה הספציפית בחללים נבעה מאפיון מדיוק של צרכי העובדים וגם מהרצון לעודד את העובדים לנוע במרחב וליצור שיתופי פעולה חדשים.

מרחב העבודה החדש של חברת סלאק

החומרים והצבעוניות המונוכרומטית משקפים את האסתטיקה של המותג סלאק המדבר על בגרות ועל נצחיות. הרצפה העשויה מעץ אלון בהיר מתקבעת באמצעות העץ השחור וריפודי העור האפורים. צמחים שמחברים בין הקומות מכניסים צבע וחיים לתוך סביבת העבודה. המסדרונות השחורים עם רצועת תאורה היקפית, נראים זרים מאוד לסגנון העיצוב הכללי – לדברי האדריכלים המסדרונות משמשים כניגוד שמחזק את השפה העיצובית.

 

קרדיט צילום: Philip Durrant