סלון

האדריכל אדוורדו קדאוול מאמין שאדריכלות צריכה להפתיע ושההפתעה טמונה בהפיכת "דברים" לפשוטים יותר. הוא ואשתו קלרה סולא-מורז, הבעלים של משרד האדריכלים candaval & sola, בוחרים בפינצטה את הפרויקטים שלהם, כדי שהם יוכלו לעבוד על כל פרויקט ופרויקט לאט ובקפידה, ללא הלחץ של בניית כמה פרויקטים במקביל.

לדברי אדוורדו, בכול פרויקט, הקונספט התכנוני נולד מהרצון לפתור בעיות שונות באמצעות החלל.

גם בתכנון בית האבן במקסיקו הכפרית, נראה שהצורה הזוויתית של המבנה נולדה מתוך רצף של פתרונות לאתגרים שונים ומתוך הדיאלוג עם הסביבה.

בית מגורים

הצמחייה השופעת, הטמפרטורות הנוחות – כמעט לאורך כל ימות השנה – והנוכחות המרשימה של שני ההרים, הולידו, בפאתי Tepoztlan  במקסיקו, את צורתו הייחודית של בית המגורים העונה לשם ‘MA house’.
הזוויתית של בית המגורים מעניקה לדייריו מגע בלתי אמצעי עם הנוף, גם כשהם בתוך המבנה וגם כשהם מחוצה לו.

בית מגורים

בית מגורים

מאפיין בולט נוסף של המבנה (מלבד הזוויתיות שלו) הוא חומר הבנייה – אבן. ההחלטה בנוגע לאבן הגיעה מהעובדה הפשוטה שהאבן הספציפית הזו קיימת באתר וניתן לייצר אותה במקום. בנוסף, העלות הנמוכה של האבן והתחזוקה המועטה הפכו אותה למשאב עיקרי בבניית המבנה.

בית מגורים

בית מגורים

החללים הפנימיים תוכננו כך שהם ייהנו משפע האור הטבעי וכל אחד מצדדי המבנה פונה לכיוון הנוף. צורת ה"סדק"במרכז המבנה מגדירה את זרימת החללים שסביבו. הפטיו שעובר דרך חלל המגורים הראשי מחבר בין חזית הבית לעורפו.

בית מגורים

סלון

חדר רחצה

חדר שינה

תכונה ייחודית נוספת של המבנה, היא הסירקולציה שמתרחשת בחלקו החיצוני. התנועה ההיקפית מוגדרת על ידי שורה של חללים שלהם ייעודים שונים. החללים תוחמים את הגבולות החיצוניים בצורת ריבוע גיאומטרי גנרי. שלושת המבנים המאוחדים על ידי גג אחד, יוצרים את החצרות הפנימיות שמקורות באמצעות חופה רציפה הנשענת על קירות האבן של המבנה. המרפסת הפתוחה והמקורה מאפשרת לדיירים ליהנות מהנוף בכול שעות היממה.

מרפסת

מרפסת

מדרגות

גינה