לבחירת אריחים לחלל הרחצה יש השפעה גדולה על סגנון העיצוב, על הנראות וכן גם על התחושה שלכם, אך למרות זאת רק מעטים מאיתנו יודעים כיצד להגיע לבחירה המושלמת עבורם. בנוסף למובן מאליו – אריחים שישתלבו עם שאר האלמנטים בחלל הרחצה – אתם בוודאי תרצו אריחים איכותיים וחזקים, כך שעל אף הרטיבות, הלחות וחומרי הניקיון, ישמרו על מראה רענן וצעיר.

בכתבה הזאת נציג בפניכם כמה מהשיקולים המכריעים בביצוע הבחירה המקצועית והמושלמת עבור אריחים לחלל הרחצה, אנחנו מאמינים שבסוף הכתבה, תוכלו להגיע לחנות כשאתם יודעים בדיוק אלו אריחים לחפש…

alloy אריחים גדולים בחלל הרחצה לצד פסיפס אריחים

אריחים עמידים בפני לחות ורטיבות

לא כל האריחים נולדו שווים. נכון, שמתבקש שאריחים שנועדו לחלל הרחצה יהיו עמידים בפני הרטיבות והלחות, אבל פעמים רבות לאיכות הייצור יש השפעה גדולה מאוד, בעיקר בחלוף השנים הראשונות. כך שלצד הבחירה האידיאלית באריחים שעמידים בפני רטיבות ולחות, חשוב שתוודאו היטב מי ה"אימא" – החברה של האריחים. ומי ה"אבא" – המפעל שבו מיוצרים האריחים.

האריחים המומלצים ביותר לחדר הרחצה הם אריחי קרמיקה או חרסינה (עיבוד שונה של הקרמיקה), וקולקציות האריחים של המותגים האיכותיים, הן כמעט אין סופיות, כך שתוכלו להשיג כל גוון, טקסטורה וגודל שרק תרצו… אם אתם מחפשים שילובים יוצאי דופן – אתם מוזמנים לבדוק גם אריחים מזכוכית שנחשבים לעמידים מאוד.

ואם אתם משתוקקים לאריחים עוצרי נשימה – נסו לבדוק את האריחים העשויים מאבן טבעית, גרניט, שיש או טרוורטין. אומנם הם דורשים התקנה מקצועית ותחזוקה רבה יותר, אבל אין תחליף לתחושת היוקרה שהם יוצרים בכל חלל שבו הם נמצאים.

פלטת הגוונים הנכונה ביותר

גם בחלל הרחצה, כמו בכל חלל, לבחירה שלכם בפלטת הגוונים תהיה השפעה משמעותית על האווירה ועל התחושה בחלל. אז איזו תחושה מרכזית הייתם רוצים ליצור בחדר הרחצה שלכם? האם אתם רוצים את חלל הרחצה קליל, מרענן ומזמין? או שאתם מעדיפים שהתחושה תהיה אינטימית, מפנקת ומרגיעה?

אם הכיוון שבחרתם הוא קלילות ורעננות – בחרו באריחים בגוונים בהירים של קרם, לבן ופסטל. אם אתם מעדיפים את הכיוון האינטימי והמפנק – בחרו באריחים גוונים כהים יותר כמו בז', אפור ושחור.

כן קראתם נכון – הגוונים הכהים ובמיוחד השחור נחשבים היום לטרנדים במיוחד בחלל הרחצה. עצמו רגע את העיניים ודמיינו לכם שעל אחד מקירות חדר הרחצה, מהרצפה ועד התקרה, יש שילוב בין אריחים מלבניים צרים בגוונים כהים חלקם מבריקים רובם במט כש'רובה' בגוון אפרפר מחברת ביניהם. מדליק נכון?

בבחירת גווני האריחים, אל תשכחו להביא בחשבון את שאר הצבעים שקיימים בחדר הרחצה – עץ טבעי בגוון בהיר יכול להשתלב מצוין עם גוונים כהים ואילו ברזים גדולים מזהב יכולים להכאיב בעיניים.

אמבטיית פרי סטנדינט ואריחים כהים בדוגמת פישבון

גודל האריחים כן קובע

לגודל האריחים יש השפעה משמעותית על תפיסת המרחב בחלל. אריחים גדולים ומדוקקים, בגוונים בהירים, נותנים את התחושה שהחלל רחב וגדול יותר, ואילו אריחים קטנים יוצרים תחושה "צפופה" יותר.

משום שרוב חדרי הרחצה בישראל, הם קטנים או בינוניים, על פי רוב הבחירה באריחים גדולים ובהירים היא פופולארית יותר (וככול שהחיבורים בין האריחים יהיו פחות מורגשים כך התוצאה תהיה טובה יותר.) כמובן, כמובן, כמובן שאתם מוזמנים להתנסות בשילוב המדהים בין אריחים גדולים ומדוקקים לריצוף חלל הרחצה, לבין אריחי פסיפס לקיר הצמוד לאמבטיה או לאסלה.

מרקמים, גימורים ושאר נגיעות

מפני שאנחנו מדברים על חלל רחצה – לטקסטורה (מחוספסת או חלקה) ולגימור (מבריק או מט) אין רק תפקיד אסתטי, אלא גם תפקיד פונקציונאלי חשוב מאין כמוהו. אריחים בגימור מבריק מחזירים אור ובכך מוסיפים לתחושה של חלל בהיר, נקי ומואר יותר, אך לצד היתרון האסתטי ישנן שתי בעיות שרצוי להביא בחשבון – האריחים עלולים לגרום להחלקה – ולא רק כריצוף, אלא גם כחיפויי קיר, משום שקשה להיאחז בהם אם חלילה מאבדים שיווי משקל. בנוסף, יש שיגידו שכל כתם של מים או אבנית, הרבה יותר בולטים על אריחים מבריקים.

אריחים בגימור מט, אולי לא מחזירים את האור, אבל הם קלים יותר לניקוי והאחיזה בהם נוחה יותר (למניעת החלקות) ולכן הם אידיאליים לריצוף וגם לחיפוי חלל האמבטיה. בנוגע לניקיון, המומחים חלוקים בדעתם – יש כאלו שטוענים שאריחים בגימור מט הם פרקטיים יותר כי הלכלוך לא בולט עליהם, ויש הטוענים שריצוף מט נוטה לצבור יותר לכלוך.

TOTO אסלה מרחפת ואריחים עם טקסטורה מרתקת

על ניקיון קליל ותחזוקה נוחה

דיברנו קצת על ניקיון האריחים… ואכן מומלץ מאוד להביא בחשבון את קלות הניקוי של האריחים, הרי אתם רוצים שחלל הרחצה יפנק אתכם ולא שאתם תשרתו אותו. אבל ישנה גם התחזוקה, אריחים מסוימים בעיקר אלו העשויים מאבן טבעית זקוקים, אחת לכמה שנים, לאיטום מחדש ולא משנה עד כמה האבן תהיה איכותית. ההמלצה הפופולארית ביותר היא לחדש את האיטום אחת לשלוש שנים, אבל הכול יכול להשתנות בהתאם לסוג האבן והתנאים בחלל הרחצה הספציפי שלכם.

חיבור או ניתוק לשפת העיצוב של הבית

גם כאן הדעות חלוקות ואפילו מאוד… יש כאלו הרואים דווקא בחלל הרחצה, משהו אישי, אינטימי –  הנפרד לגמרי מהבית, המקום שבו אפשר להשתולל עם כל חלום. ואילו אחרים רוצים שחדר הרחצה, יהיה ההמשך הטבעי לסגנון העיצוב בבית.

זו לגמרי ההחלטה שלכם, להפתיע את עצמכם ואת האורחים כל פעם מחדש בעיצוב יוצא דופן או לשמור על הרמוניה עיצובית בכל הבית, אבל חשוב לנו להזכיר – גם אם אתם מרשים לעצמכם להשתולל בעיצוב חדר הרחצה ואפילו לקחת אותו לפנטזיות הכי פרועות שלכם, זכרו שגם היוצא דופן, צריך להיות הרמוני ורגוע… הרי לא תרצו שחדר הרחצה יעצבן אתכם או יימאס עליכם במהירות.

סטייל אישי

לאחר כל השיקולים המעשיים, התקציביים והפונקציונליים, נשאר השיקול החשוב ביותר – מה באמת יעשה לכם טוב? יכול להיות שהבית כולו מעוצב בסגנון עכשווי מינימליסטי, אבל דווקא בחדר הרחצה, כשאתם מתענגים באמבטיית הפרי-סטנדינג המפנקת שלכם אתם רוצים להרגיש קצת יותר בכפר?

אל תהססו, תלכו עם ההרגשה הזו, בזכות המגוון העצום של אריחים לחדרי רחצה, תוכלו למצוא בדיוק את הקולקציה שמשדרת כפר בלי להפר את קווי העיצוב המינימליסטיים… ואם אתם מעדיפים את הסגנון המודרני יותר, אתם יכולים לבחור באריחים מלוטשים, מינימליסטים או אריחים עם קווים חלקים. לעומת זאת אם אתם רוצים עיצוב מסורתי וכפרי יותר, בחרו באריחים מאבן טבעית או באריחים מעוטרים. לעומת זאת, אריחי פסיפס יכולים לתת טאצ' אומנותי ואלגנטי, ולשמש גם בתור הדגשות עיצוביות בחלל הרחצה. למשל, מסביב למראות או בקיר של המקלחון.

כמו כל דבר בחיים, הבחירה המקצועית והמושלמת דורשת איזון, במקרה של חללי רחצה מדובר על איזון בין אסתטיקה וסטייל, לפונקציונליות מעשית. הקפדה על האיזון הזה תוביל אתכם לבריחה בקולקציית אריחים שגם תהפוך את חלל הרחצה שלכם לתכשיט מפנק, וגם שיופיים של האריחים יחזיקו מעמד למשך זמן רב, בלי שתצטרכו להתאמץ יותר מדי.