לוגו לינקדאין

רשת הלינקדאין נתפסת על ידי אנשים רבים כאחת מהרשתות החברתיות המשעממות ביותר. אך למרות האהדה הנמוכה שהיא מקבלת, זוהי אחת מהרשתות החברתיות שמקשרות בין משרות (וגם פרויקטים) לבין המועמדים – בדרך האפקטיבית ביותר.

בלינקדאין נמצאים אלו שמקבלים החלטות כבדות משקל עבור החברה – החל מגיוס עובדים, דרך החלטות תקציב שונות וכלה במציאת האדריכל או מעצב הפנים לשיפוץ משרדי החברה. זו הסיבה שגם אתם האדריכלים והמעצבים שמחפשים פרויקטים חדשים, צריכים לנשום עמוק, לפתוח פרופיל בלינקדאין ולהראות נוכחות.

הפרופיל

פרצוף

כמו שאר הרשתות החברתיות גם בלינקדאין יהיה לכם דף פרופיל אישי, אך בניגוד לשאר הרשתות דף הפרופיל בלינקדאין הוא אחד מהדפים הקריטיים ביותר להצלחה השיווקית שלכם. לכן חשוב לא רק למלא אותו עד סופו, אלא גם להקדיש מחשבה לדרך שבה אתם מציגים את הניסיון המקצועי שלכם. למשל, בכתיבת הפרופיל, חשוב להשתמש במונחים מקצועיים שיקלו על אחרים למצוא אתכם.

כדי לסייע לכם, לינקדאין בודקת את ה"חוזק" של הפרופיל שלכם מ-0 עד 100%, ככול שתקבלו ציון גבוה יותר הסיכויים שתופיעו בתוצאות החיפוש גבוהים יותר. מלבד חוזק הפרופיל יש חשיבות גדולה לתמונת הפרופיל שלכם – אז אל תשכחו לחייך.

קשרים

חוטי קשירה

לאחר פתיחת הפרופיל, הלינקדאין מאפשרת לכם ליצור קשרים ((Connections  עם אלו שיש לכם את כתובת האימייל שלהם. לכן מומלץ לייבא את רשימת כתובות האימייל שלכם לתוך הלינקדאין ואז לסמן את הקשרים שאתם מעוניינים ליצור. לאחר שתייצרו מספר קשרים אם אנשים, תמשיכו לקבל הצעות לקשרים דומים ומשם הדרך להרחבת מעגל הקשרים שלכם היא פשוטה מאוד.

ככול שתגדילו את רשת הקשרים שלכם, כך יגדל הפוטנציאל שלכם למצוא פרויקטים שמתאימים למומחיות ולניסיון שלכם.

עדכונים

פלטת צבעים

בניגוד לרשתות ה"חברתיות" יותר, התוכן בלינקדאין הוא ממוקד ומקצועי. אם אתם מעוניינים לכבוש את הרשת הזו – עליכם להקפיד על הכלל הזה. הלינקדאין הוא לא המקום לפרסם תמונות מהנסיעה האחרונה שלכם, וגם לא כתבות שיווקיות, לעומת זאת מדריכים שקשורים למקצוע שלכם יתקבלו בברכה.

ניתן לפרסם גם כתבות שמספרות על פרויקט שסיימתם לתכנן ולעצב – ומומלץ שבכתבה יהיה ערך מוסף עבור מקבלי ההחלטות כמו למשל – כיצד בעזרת התכנון שלכם החברה הצליחה לחסוך בהוצאות או להרוויח יותר מקום לניהול ישיבות וכדומה.

ככול שתעדכנו את הדף שלכם בסטטוסים רלוונטיים, הלינקדאין תעבוד יותר טוב בשבילכם.

קבוצות

אנשים

הקבוצות של הלינקדין הן המקום שבו אנשי מקצוע יכולים לחלוק תוכן, לבקש עצה, לחפש עבודה או לבדוק הצעות עבודה. עם יותר מ-1.5 מיליון קבוצות בוודאי תוכלו למצוא את הקבוצות שמתאימות למומחיות שלכם. לאחר שהתקבלתם לקבוצה מסוימת נסו קודם כל ללמוד את האופי שלה ורק אז להתחיל ולהשתלב בקבוצה, כך שיותר ויותר אנשים יכירו אתכם ואת פועלכם.

אולי רשת הלינקדאין היא פחות חברותית למשתמש אבל היא בהחלט יכולה לעזור לכם להשיג את הפרויקט הבא שלכם, בתנאי שתקדישו לה זמן ותפנקו אותה בתוכן מתאים.

כתבה: שירה רייז משולם