"אנחנו חושבים שזה היה פרויקט ניסיוני מאוד, שבמהלכו ניסינו לבחון את אורח החיים המסורתי בסין, או ליתר דיוק, בדקנו כיצד אורח החיים המסורתי יכול להשתלב עם סגנון החיים העכשווי ועם האדריכלות המודרנית. הפרויקט הזה הוא מעין קפסולה המשלבת בין אורח החיים הסיני המסורתי ובין הגישה האסתטית. את שתי הגישות האלו הכנסנו לתוך מסגרת אדריכלית מודרנית".

בית כפרי

האדריכל Ziyu Zhuang ממשרד האדריכלים RSAA תכנן מחדש בית כפרי קטן שנקרא“Tongling recluse”. הבית ממוקם בכפר מרוחק במחוז צפון אנחווי של סין המאוכלס בבני האן.

מכיוון שהמבנה לא היה מיושב במשך למעלה מ-10 שנים, הוא היה מוזנח מאוד ועשבים שוטים צמחו בין קירותיו. כדי לשפר את זרימת האוויר בתוך הבית וכדי ליצור חצר פנימית, האדריכלים חילקו את אחד מהקירו המרכזיים בבית לשני חלקים. בנוסף, נעשה שינוי קל בלייאוט של בית המגורים, כדי לחשוף כמה שיותר מהנוף ההררי המרשים וליצור תחושה של פרטיות.

שני מפרצים חדשים, אחד פונה מערבה ואחד פונה לכיוון דרום צפון, מרחיבים את החלל הפנימי של המבנה ומאפשרים לאדריכלים גמישות עיצובית. תוספת של גג מעוגל המכוסה באריחים אפורים שמיושמים בסגנון מסורתי, יוצרת טיפולוגיה חדשה בתוך הכפר העתיק. בתהליך העיצוב נעשה שימוש בבריקים המקוריים שנחתכו לחתיכות קטנות יותר והפכו לאלמנט קישוטי.

בית כפרי

"ההשראה שלי מגיעה תמיד מהמגע עם השטח ומהקשר שנוצר עם הסביבה" מסביר האדריכל Ziyu Zhuang. "הרעיון שלי היה למזג את הטיפולוגיה האדריכלית המסורתית עם הטיפולוגיה של הדיור המודרני, למרות שמדובר בשתי דרכים להסתכל על העולם. המבנה עצמו נולד מתוך פיסות של מסורת סינית שנותרו באזור".

בית כפרי

בעוד שבסיס המבנה נשען על בנייה מסורתית מעץ, תוספת של אלמנטים מודרניים כגון זכוכית ונחושת יוצרים זיקה מרחבית בין העתיק והחדש. ההסתכלות השונה על הפרויקט, אף יצרה מבנה בעל גובה שאינו סטנדרטי. למבנה נוספה קומה שנייה שאליה מובילות מדרגות מצופות בנחושת. טרסה מרוצפת מחברת בין המבנה לבין הטבע שסביבו.

בית כפרי

קרדיט צילום: © su shengliang

קישור לאתר אדריכלים: http://rs-aa.cn/